Tarieven en vergoedingen
- Onze praktijk heeft zorgovereenkomsten afgesloten met alle zorgverzekeraars in Nederland.
- U bent zelf verantwoordelijk voor een vergoeding van uw declaratie bij uw zorgverzekeraar. Controleer dus goed of u aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie en welke maximale vergoeding u op jaarbasis kunt ontvangen.
- Voor uw eerste afspraak reserveren wij altijd een dubbel blok. De verzekering ziet dit als 2 behandelingen. Wanneer u aanvullend verzekerd bent, worden er dan ook 2 behandelingen in mindering gebracht op het totaal aantal te vergoeden behandelingen.
Betaalt u de kosten zelf? Dan ontvangt u een factuur voor een intake en behandeling. - U bent zelf verantwoordelijk voor het bijhouden van het aantal behandelingen dat u heeft gehad.
- Als blijkt dat u niet (voldoende) aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie, betaalt u de kosten zelf. Wij vragen u hiervoor een automatische incasso te tekenen. Deze ontvangt u bij uw afspraak. Klik hier voor onze tarieven.
- Voor de meeste fysiotherapeutische behandelingen heeft u geen verwijsbrief van uw huisarts of specialist nodig, m.u.v. chronische indicaties.
- Afspraken die te laat of niet worden afgezegd moeten wij helaas geheel in rekening brengen. De zorgverzekering vergoedt geen afspraken die u niet nakomt.
- Voor het lage rug-programma zijn speciale afspraken gemaakt met VGZ, Zilveren Kruis of Menzis. Meer informatie
Veelgestelde vragen
Waarom moet ik betalen voor fysiotherapie in geval van een chronische indicatie?
In geval van chronische klachten worden de kosten vanaf de 21e behandeling vergoed uit de basisverzekering. Voor de eerste 20 behandelingen geldt het eigen risico.
Ik heb een aanmaning ontvangen voor mijn factuur voor fysiotherapie. Wat nu?
Wij verzoeken u deze zo spoedig mogelijk te betalen. Lukt dit u niet binnen de gestelde termijn? Neem dan contact op via fysio@lrjg.nl of 030-6690827.
Kan ik een betalingsregeling voor fysiotherapie treffen?
Ja, dat is mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op via fysio@lrjg.nl of 030-6690827.
Mijn factuur voor fysiotherapie klopt niet. Wat nu?
Stuur een mail naar fysio@lrjg.nl of bel naar 030-6690827. Wij helpen u graag.
Ik ben mijn factuur voor fysiotherapie kwijt. Wat nu?
Stuur een mail naar fysio@lrjg.nl en vraag om een nieuwe factuur.
Wat is de betalingstermijn van mijn factuur voor fysiotherapie?
Wij verzoeken u de factuur binnen 14 dagen te voldoen.
Wanneer ontvang ik de factuur voor fysiotherapie?
U ontvangt de factuur binnen uiterlijk twee maanden.
Ik heb een factuur voor fysiotherapie ontvangen terwijl ik verzekerd ben. Hoe kan dat?
Neem contact op met uw zorgverzekeraar. De verzekeraar kan inzien hoeveel behandelingen u al gedeclareerd heeft en hoeveel u er vergoed krijgt. Wanneer het aantal behandelingen dat u vergoed krijgt op is, komen de kosten voor de daaropvolgende behandelingen voor eigen rekening.
Wat kost een behandeling bij de fysiotherapeut als ik niet verzekerd ben?
Bekijk onze tarievenlijst: https://www.lrjg.nl/assets/uploads/Tarieven-fysiotherapie-2024.pdf
Wordt mijn fysiobehandeling vergoed door mijn verzekeraar?
Indien u (aanvullend) verzekerd bent voor fysiotherapie, worden de kosten vergoed door de zorgverzekering. Bent u onvoldoende of niet verzekerd? Dan dient u de kosten zelf te betalen. De tarieven vindt u hier: https://www.lrjg.nl/assets/uploads/Tarieven-fysiotherapie-2024.pdf