Cookie-instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacybeleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Op dit moment zijn onze huisartsenpraktijken gesloten. U kunt niet-spoedeisende zorgvragen online regelen via MijnGezondheid.net.
Wat te doen bij spoed

Regel uw zorg online

Bij Leidsche Rijn Julius Gezondheidscentra regelt u diverse gezondheidszaken direct zelf in een veilige online-omgeving. 24 uur per dag. Bijvoorbeeld het stellen van een korte vraag aan uw zorgverlener of het inzien van uitslagen. Op een moment dat het u uitkomt.

Direct inloggen op MijnGezondheid.net

Regel uw gezondheidszaken via MijnGezondheid.net

Veel regelt u zelf via MijnGezondheid.net (voorheen ook wel 'Julius Online' genoemd). MijnGezondheid.net is een online-omgeving waarmee iedereen van 16 jaar en ouder eenvoudig en snel gezondheidszaken bij de huisarts kan regelen. Hiervoor logt u in met uw DigiD op de website MijnGezondheid.net:

  • Ga naar de website van Mijngezondheid.net en klik rechtsboven in beeld op ‘Inloggen‘.
  • Klik op ‘Inloggen met DigiD‘. Dit is een roze knop met een hangslot erin.
  • Log vervolgens in met uw DigiD.

Belangrijk: U kunt pas gebruikmaken van MijnGezondheid.net wanneer uw inschrijving volledig is. Hiervoor dient u de medische vragenlijst ingeleverd te hebben en een geldig legitimatiebewijs te tonen aan de balie.

Download de app MedGemak

Van het patiëntenportaal MijnGezondheid.net is ook een app voor op uw telefoon beschikbaar: MedGemak.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik uitslagen inzien in het patiëntenportaal?

Dat kan 24 uur per dag via MijnGezondheid.net.
• Log met uw DigiD in op MijnGezondheid.net.
• Op het beginscherm staan meerdere tegels. Klik op ‘Mijn dossier’.
• Daarna klikt u op ‘Uitslagen van uw huisarts’ om de uitslag te zien.

Belangrijk: Om uw medisch dossier, zoals uitslagen, te zien, moet u eerst uw gegevens delen. In deze video ziet u hoe u dat doet: https://vimeo.com/825435746.

Hoe log ik in op MijnGezondheid.net?

- Ga naar de website van Mijngezondheid.net en klik rechtsboven in beeld op ‘Inloggen‘.
- Klik op ‘Inloggen met DigiD‘. Dit is een roze knop met een hangslot erin.
- Log vervolgens in met uw DigiD.

Hoe kan ik mijn dossier in MijnGezondheid.net openstellen?

- Log in op MijnGezondheid.net.
- Klik rechts bovenin op de drie streepjes.
- Klik op ‘Mijn instellingen aanpassen’.
- Klik op ‘Instellingen voor het delen van gegevens’.
- Klik op ‘Gegevens delen bij uw zorgverlener’.

Is er iets wat ik moet doen voordat ik MijnGezondheid.net voor het eerst ga gebruiken?

Ja. U kunt pas gebruikmaken van MijnGezondheid.net als uw identiteit op de praktijk is gecheckt. Anders staat uw dossier nog niet voor u open. Heeft u uw ID nog niet laten zien? Dan vragen we u deze mee te nemen naar de praktijk en bij de balie te tonen.

Hoe kan ik een melding ontvangen als de praktijk mij een bericht stuurt via het patiëntenportaal?

Om e-mailnotificaties en/of pushberichten aan- of uit te zetten in MijnGezondheid.net doet u het volgende:
- Log in op MijnGezondheid.net.
- Klik op de tegel “Instellingen”. Of ga naar het menu en kies voor “Mijn instellingen aanpassen”.
- Klik op de tegel “E-mail instellingen”, wanneer u uw e-mailnotificaties wilt wijzigen.
- Klik op de tegel “Pushberichten instellingen”, wanneer u uw pushnotificaties van de MedGemak app wilt wijzigen.
- Klik op de tegel “Instellingen”.

Meer informatie vindt u op: https://home.mijngezondheid.net/nl/ondersteuning.

Wat moet ik doen om mijn medische gegevens of uitslagen in te zien?

Pas nadat u uw gegevens heeft gedeeld kunt u uw medisch dossier inzien in MijnGezondheid.net. Dit doet u als volgt:
- Klik rechts bovenin op de drie streepjes.
- Klik op ‘Mijn instellingen aanpassen’.
- Klik op ‘Instellingen voor het delen van gegevens’.
- Klik op ‘Gegevens delen bij uw zorgverlener’.

Meer informatie vindt u op: https://home.mijngezondheid.net/nl/ondersteuning.

Hoe maak ik een afspraak?

• Kijk eerst op de website Thuisarts.nl voor informatie.

• U kunt altijd een afspraak maken via ons online portaal MijnGezondheid.net. Dit kan 24 uur per dag. U gebruikt ons patiëntenportaal door naar de website mijngezondheid.net te gaan. Of door de app Medgemak op uw telefoon te downloaden. Let op: Voor Veldhuizen, Vleuterweide en Parkwijk kunt u alleen telefonisch een afspraak maken.

• Komt u er online niet uit? Bel ons dan gerust. Wij zijn telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur en plannen een terugbelmoment met u.

• Let op: We maken liever geen afspraken aan de balie. Dit doen we om uw privacy te beschermen. Bij de balie is het lastig om rustig over uw gezondheid te praten zonder dat anderen het horen.

Hoe stel ik een vraag of krijg ik medisch advies?

• Kijk eerst op de website Thuisarts.nl. Hier staat veel duidelijke informatie, gemaakt door artsen.

• Staat het antwoord er niet bij? Stuur dan een bericht via ons online patiëntenportaal. Dit is veilig en makkelijk. U kunt daar ook uitslagen van onderzoeken bekijken.
U gebruikt ons patiëntenportaal door naar de website mijngezondheid.net te gaan. Of door de app ‘Medgemak’ op uw telefoon te downloaden.

• Komt u er online niet uit? Bel ons dan gerust tussen 8.00 en 17.00 uur.
Wij plannen dan een afspraak in om u terug te bellen. Om u goed te kunnen helpen, bellen onze doktersassistenten u op vaste tijden terug. Zo kunnen wij u de aandacht geven die u verdient, en heeft de doktersassistent ook tijd voor andere taken, zoals het assistentenspreekuur.

• Heeft u met spoed hulp van de dokter nodig? Bel ons dan meteen. U krijgt ons dan gelijk aan de lijn. Is er sprake van een levensbedreigende situatie? Bel 112.

Wat is herhaalmedicatie?

Herhaalmedicatie zijn medicijnen die u dagelijks gebruikt of die u van uw huisarts bij klachten opnieuw mag herhalen. Hierbij geldt dat het recept niet ouder mag zijn dan één jaar.

Waarom krijgen kinderen boven de 16 jaar toegang tot online zorgdiensten?

Vanaf 16 jaar mogen jongeren zelf beslissingen nemen over hun medische behandeling. Zij hebben dezelfde patiëntenrechten als volwassenen. In zaken die te maken hebben met hun gezondheid, worden zij dus niet meer als minderjarig beschouwd, ook al zijn ze nog geen 18 jaar.

Een jongere van boven de 16 heeft recht op volledige informatie. De ouders krijgen die informatie niet meer, tenzij de jongere daar uitdrukkelijk toestemming voor geeft. Een jongere boven de 16 heeft dan ook het recht om zijn medisch dossier in te zien; daarvoor is geen toestemming van zijn ouders nodig. Een jongere van boven de 16 geeft bovendien zelf toestemming voor een behandeling. Toestemming van de ouders is niet meer nodig.

Hoe bestel ik herhaalmedicijnen?

• Gebruikt u de FLeiR-apotheek? Vraag uw herhaalmedicijnen aan via de website fleir.nl. Lukt dit niet? Dan kunt u bellen of naar de apotheek gaan.

• Heeft u een andere apotheek? Bestel uw herhaalmedicijnen dan in ons patiëntenportaal via de website MijnGezondheid.net, of de app ‘Medgemak’ op uw telefoon.

• Heeft uw specialist uw medicijnen voorgeschreven? Dan regelt het ziekenhuis uw herhaalrecepten.

Ik heb een vraag over Medgemak en/of MijnGezondheid.net. Waar kan ik terecht?

Heeft u vragen over MijnGezondheid.net of de app MedGemak? Op https://home.mijngezondheid.net/ondersteuning/ vindt u veelgestelde vragen en instructievideo’s.

Waarvoor kan ik een e-consult aanvragen?

Via ons patiëntenportaal MijnGezondheid.net kunt u een e-consult indienen. Een e-consult is bedoeld voor korte vragen waarop u niet direct antwoord nodig heeft. Wij streven ernaar binnen drie werkdagen te reageren, tenzij u met de doktersassistent iets anders heeft afgesproken. Bijvoorbeeld na telefonisch contact over het insturen van een foto.

✅ Geschikt voor een e-consult:
- één duidelijke, korte vraag zonder spoed, waar uw zorgverlener in één bericht antwoord op kan geven (een e-consult is geen chat);
- medisch advies bij kleine kwalen of klachten;
- een vraag over medicijnen (niet voor herhaalrecepten);
- informatie over een reeds besproken verwijzing;
- een vraag over de uitslag van een onderzoek;
- een korte vervolgvraag op een eerder consult of wanneer de arts u heeft gevraagd om te laten weten hoe het gaat;
- foto's van plekjes op de huid of huidklachten met een duidelijke omschrijving:
* Zorg dat de foto goed belicht is (dus met genoeg licht).
* Zorg dat de huid scherp op de foto staat – dus niet de achtergrond.
* Schrijf in uw bericht hoelang u de huidklacht al heeft, of het beter of slechter wordt, en wat u zelf al heeft geprobeerd.
* Let op: Stuur geen foto's om een moedervlek te beoordelen. Hiervoor moet u altijd een afspraak maken.

❌ Niet geschikt voor een e-consult:
- spoedklachten of vragen waarop u snel antwoord wilt;
- meerdere vragen tegelijk in één bericht;
- complexe vragen waarop wij u niet kort en bondig antwoord kunnen geven (een e-consult is geen chat);
- klachten waarbij lichamelijk onderzoek nodig is (bijvoorbeeld rugpijn, nekklachten, knieklachten);
- psychische/emotionele klachten;
- moedervlekken;
- afspraken maken;
- herhaalrecepten aanvragen;
- bedankberichtjes (zoals “dank u wel”): we willen het kanaal graag beschikbaar houden voor medische vragen.

Let op: U kunt alleen e-consulten indienen voor uzelf, niet voor gezinsleden via uw eigen account.

Heeft u meerdere vragen tegelijk, of is het te complex om uit te leggen in één bericht? Of twijfelt u of een e-consult geschikt is? Belt u dan de praktijk. Zo zorgen we samen voor passende zorg, via het juiste kanaal.

Dank voor uw begrip en medewerking!

Hoe meld ik mij aan bij MijnGezondheid.net?

• Ga naar www.mijngezondheid.net.
• Login met uw DigiD met sms, of met de DigiD-app.
• Accepteer de voorwaarden en privacyverklaring.
• Stel in voor welke gevallen u een e-mail wilt ontvangen.
Advies: Zet alle opties aan om berichten te kunnen ontvangen.
• Uw aanmelding is afgerond. U kunt gebruikmaken van MijnGezondheid.net.

Belangrijk: U kunt pas gebruikmaken van MijnGezondheid.net wanneer uw inschrijving volledig is. Hiervoor is het belangrijk dat u de medische vragenlijst ingeleverd heeft en een geldig legitimatiebewijs op de praktijk heeft laten zien.

Voor wie is MijnGezondheid.net bedoeld?

Patiënten van 16 jaar en ouder die volledig ingeschreven staan bij onze huisartsenpraktijk.

Uw inschrijving is volledig wanneer:
• wij van u een ingevulde medische vragenlijst hebben ontvangen.
• u een geldig legitimatiebewijs heeft getoond aan de balie;
• wij het medisch dossier van uw vorige huisarts hebben ontvangen.

Wat heb ik nodig voor het inloggen op MijnGezondheid.net?

Om in te loggen op MijnGezondheid.net heeft u een DigiD met sms-functie en een mobiele telefoon nodig. Informatie over DigiD en het aanvragen ervan vindt u op www.digid.nl.

Belangrijk: U kunt pas gebruikmaken van MijnGezondheid.net wanneer uw inschrijving volledig is. Hiervoor dient u de medische vragenlijst ingeleverd te hebben en een geldig legitimatiebewijs te tonen op de praktijk.