Cookie-instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacybeleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Op dit moment zijn onze huisartsenpraktijken gesloten. U kunt niet-spoedeisende zorgvragen online regelen via MijnGezondheid.net.
Wat te doen bij spoed

Een afspraak maken

Voor het spreekuur van de huisarts, praktijkondersteuner (POH), verpleegkundig specialist of doktersassistent heeft u een afspraak nodig.

Kijk voordat u een afspraak maakt eerst op www.thuisarts.nl. Hier is al veel informatie te vinden. Gemaakt door artsen en in begrijpelijke taal.

Naar Thuisarts.nl

Online een afspraak maken

Wilt u een afspraak maken zonder wachttijd aan de telefoon, op een moment dat het u uitkomt? U kunt 24 uur per dag online een afspraak maken via ons patiëntenportaal MijnGezondheid.net. Wel zo makkelijk. Dit geldt alleen voor niet-spoedeisende klachten.

Telefonisch een afspraak maken

Komt u er online niet uit of heeft u een complexe vraag? Dan kunt u ons bellen. Wij zijn telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur en plannen graag een afspraak voor een terugbelmoment met u.

Onze terugbelmomenten zijn op vaste tijden. Zo kunnen wij u de aandacht geven die u verdient en heeft de doktersassistent ook tijd voor andere (medische) taken, zoals het assistentenspreekuur.

Wij maken geen afspraken aan de balie

Het is belangrijk dat de doktersassistent goed met u kan overleggen over uw gezondheidsklachten. Zo kunnen wij u de beste zorg leveren. Het gesprek over uw gezondheidsklachten vraagt om privacy. Daarom vragen wij u om geen afspraken te maken aan de balie, tenzij één van onze zorgverleners dit aan u heeft gevraagd tijdens een bezoek aan onze praktijk.

Veelgestelde vragen

Hoe log ik in op MijnGezondheid.net?

- Ga naar de website van Mijngezondheid.net en klik rechtsboven in beeld op ‘Inloggen‘.
- Klik op ‘Inloggen met DigiD‘. Dit is een roze knop met een hangslot erin.
- Log vervolgens in met uw DigiD.

Hoe kan ik een melding ontvangen als de praktijk mij een bericht stuurt via het patiëntenportaal?

Om e-mailnotificaties en/of pushberichten aan- of uit te zetten in MijnGezondheid.net doet u het volgende:
- Log in op MijnGezondheid.net.
- Klik op de tegel “Instellingen”. Of ga naar het menu en kies voor “Mijn instellingen aanpassen”.
- Klik op de tegel “E-mail instellingen”, wanneer u uw e-mailnotificaties wilt wijzigen.
- Klik op de tegel “Pushberichten instellingen”, wanneer u uw pushnotificaties van de MedGemak app wilt wijzigen.
- Klik op de tegel “Instellingen”.

Meer informatie vindt u op: https://home.mijngezondheid.net/nl/ondersteuning.

Hoe kan ik hulp krijgen als ik problemen heb waar ik zelf niet uitkom?

Heeft u vragen of zorgen, waar u zelf of met uw familie en vrienden niet uitkomt? Dan kunt u gratis hulp krijgen van het Buurtteam. Het Buurtteam helpt u bijvoorbeeld bij:

• geldzaken;
• onderwijs en studie;
• opvoeden en opgroeien van kinderen;
• gezond ouder worden;
• veiligheid;
• psychische klachten en stress;
• wonen.

Als er meer gespecialiseerde zorg nodig is, verwijst het Buurtteam u door naar de juiste organisatie.

Hoe stel ik een vraag of krijg ik medisch advies?

• Kijk eerst op de website Thuisarts.nl. Hier staat veel duidelijke informatie, gemaakt door artsen.

• Staat het antwoord er niet bij? Stuur dan een bericht via ons online patiëntenportaal. Dit is veilig en makkelijk. U kunt daar ook uitslagen van onderzoeken bekijken.
U gebruikt ons patiëntenportaal door naar de website mijngezondheid.net te gaan. Of door de app ‘Medgemak’ op uw telefoon te downloaden.

• Komt u er online niet uit? Bel ons dan gerust tussen 8.00 en 17.00 uur.
Wij plannen dan een afspraak in om u terug te bellen. Om u goed te kunnen helpen, bellen onze doktersassistenten u op vaste tijden terug. Zo kunnen wij u de aandacht geven die u verdient, en heeft de doktersassistent ook tijd voor andere taken, zoals het assistentenspreekuur.

• Heeft u met spoed hulp van de dokter nodig? Bel ons dan meteen. U krijgt ons dan gelijk aan de lijn. Is er sprake van een levensbedreigende situatie? Bel 112.

Waarom stelt de doktersassistent verschillende vragen?

Onze doktersassistenten beoordelen alle zorgvragen die binnenkomen op basis van urgentie en prioriteit. Als het nodig is natuurlijk in overleg met de arts. Zodat we patiënten die spoedeisende klachten hebben snel kunnen helpen. Dit heet triage. De doktersassistent is hier speciaal voor opgeleid.

Krijg ik een herinnering van mijn afspraak?

Wanneer u een afspraak heeft gemaakt voor het spreekuur en tevens uw 06-nummer heeft achtergelaten, ontvangt u voorafgaand aan de afspraak een sms om u te herinneren aan de datum en tijd. Controleer daarom bij het maken van een afspraak of wij het juiste 06-nummer van u hebben.

Ontvangt u liever geen bericht? Meld u bij de assistent dan af voor deze service.

Kan ik mijn afspraak bij de huisarts annuleren of wijzigen?

U kunt uw afspraak bij de huisarts tot 24 uur voor de afspraak kosteloos afzeggen of wijzigen. Een afspraak bij de praktijkondersteuner (POH) dient u 48 uur van tevoren af te zeggen. Zo kunnen wij de plek weer gebruiken voor een andere patiënt die zorg nodig heeft.

Afzeggen of wijzigen kan 24 uur per dag. Bel hiervoor naar de praktijk: kies de juiste optie in het telefonische keuzemenu van uw praktijk en spreek vervolgens eenvoudig een bericht in. Ook kunt u uw afspraak wijzigen of annuleren via MijnGezondheid.net.

Zegt u de afspraak niet op tijd af? Dan zijn wij genoodzaakt de gereserveerde tijd in rekening te brengen. Dit kost € 15 voor een afspraak korter dan 20 minuten en € 30 voor een afspraak van 20 minuten en langer. De zorgverzekering vergoedt in dit geval de kosten niet.