Cookie-instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacybeleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Op dit moment zijn onze huisartsenpraktijken gesloten. U kunt niet-spoedeisende zorgvragen online regelen via MijnGezondheid.net.
Wat te doen bij spoed

Een vraag stellen

Bekijk Thuisarts.nl

Heeft u medisch advies nodig? Wilt u weten of het nodig is om de huisarts te bezoeken? Kijk dan altijd eerst op de website Thuisarts.nl.
Daar krijgt u betrouwbare informatie en adviezen over ziekte en gezondheid, gemaakt door artsen en geschreven in duidelijke, begrijpelijke taal.

Stel uw vraag online

Heeft u een medische vraag waarop niet direct een antwoord nodig is? Via ons patiëntenportaal MijnGezondheid.net stuurt u veilig een bericht naar uw zorgverlener (e-consult). Ook vindt u daar de uitslagen van onderzoeken terug.

Waarvoor kan ik een e-consult aanvragen?

Via MijnGezondheid.net > 'Mijn berichten' > 'Nieuw bericht’ stelt u online een vraag aan uw zorgverlener. Geschikte onderwerpen/vragen voor een e-consult zijn dingen waarvoor u niet dezelfde dag een antwoord nodig heeft. Een e-consult wordt in principe binnen 48 uur beantwoord (behalve wanneer u dit anders met de doktersassistent heeft afgesproken, bijvoorbeeld bij het sturen van foto’s naar aanleiding van een telefoongesprek).

Een e-consult is bijvoorbeeld geschikt voor onderstaande vragen:
- vragen over leefstijl;
- vragen over medicijnen;
- vragen over onderzoek en uitslagen van onderzoek;
- vragen over klachten waarvoor u eerder op het spreekuur bent geweest;
- controle en vragen over chronische ziekten, zoals hoge bloeddruk, astma of suikerziekte;
- huidaandoeningen waarvoor u een foto kunt meesturen (moedervlekken uitgezonderd: hiervoor moet u altijd op het spreekuur komen).
Belangrijk: De foto moet van goede kwaliteit zijn.

Maak géén gebruik van een e-consult voor:
- spoedeisende vragen;
- vragen over een nieuwe klacht;
- vragen waarvoor (mogelijk) lichamelijk onderzoek nodig is;
- emotionele / psychische problemen;
- het maken van een afspraak;
- het aanvragen van herhaalmedicijnen.

Let op: U kunt enkel e-consulten aanvragen voor de persoon waarmee u bent ingelogd. Het is dus niet mogelijk om via uw eigen account een vraag te stellen over een ander gezinslid.

Hoe meld ik mij aan bij MijnGezondheid.net?

Op https://home.mijngezondheid.net/aanmelden/ vindt u informatie over hoe u zich aanmeldt voor MijnGezondheid.net.

Telefonisch contact

Komt u er online niet uit of heeft u een complexe vraag? Bel ons dan gerust. Wij zijn telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur en plannen graag een afspraak voor een terugbelmoment met u.

Onze terugbelmomenten zijn op vaste tijden. Zo kunnen wij u de aandacht geven die u verdient en heeft de doktersassistent ook tijd voor andere medische taken, zoals het assistentenspreekuur.

Maakt u zich zorgen? Bel ons dan ook. Daar zijn we voor.

Veelgestelde vragen

Hoe kom ik aan een medische verklaring of doorverwijzing?

Check verwijsafspraken.nl waar u terecht kunt en of de huisarts betrokken moet worden.

Voor geneeskundige verklaringen geldt dat de behandelend arts deze niet mag afgeven over eigen patiënten. Hier is een onafhankelijke arts voor nodig. Meer informatie vindt u op: https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/dossiers/geneeskundige-verklaring.htm

Kan ik (achteraf) een verwijsbrief krijgen?

De huisarts geeft alleen een verwijzing als hij dit medisch noodzakelijk acht.

Wij verwijzen u nooit achteraf. Het gebeurt regelmatig dat patiënten voor niet-spoedeisende zaken zelf een afspraak met de specialist maken en achteraf om een verwijzing van de huisarts vragen. De huisarts is dan niet gemachtigd om alsnog een verwijzing te maken.

Bent u reeds onder behandeling bij de specialist, dan is een verwijsbrief niet nodig.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

U wijzigt uw gegevens via MijnGezondheid.net. Lukt dat niet? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Hoe vraag ik herhaalmedicatie aan?

U vraagt uw herhaalmedicatie rechtstreeks aan via uw FLeiR-apotheek. Dit gaat eenvoudig via www.fleir.nl. Als het u online niet lukt, kunt u met FLeiR bellen of langs de apotheekbalie gaan.

Wanneer u een andere apotheek heeft, bestelt u herhaalmedicatie via MijnGezondheid.net.

Hoe kan ik mijn urine laten onderzoeken?

Als u uw urine wilt laten onderzoeken, bijvoorbeeld omdat u denkt dat u een blaasontsteking heeft, kunt u 's morgens voor 10:00 uur uw (ochtend)urine bij de doktersassistent brengen. Tot die tijd dient u de urine in de koelkast te bewaren.

Kan ik mijn afspraak bij de huisarts annuleren of wijzigen?

U kunt uw afspraak bij de huisarts tot 24 uur voor de afspraak kosteloos afzeggen of wijzigen. Een afspraak bij de praktijkondersteuner (POH) dient u 48 uur van tevoren af te zeggen. Zo kunnen wij de plek weer gebruiken voor een andere patiënt die zorg nodig heeft.

Afzeggen of wijzigen kan 24 uur per dag. Bel hiervoor naar de praktijk: kies de juiste optie in het telefonische keuzemenu van uw praktijk en spreek vervolgens eenvoudig een bericht in. Ook kunt u uw afspraak wijzigen of annuleren via MijnGezondheid.net.

Zegt u de afspraak niet op tijd af? Dan zijn wij genoodzaakt de gereserveerde tijd in rekening te brengen. Dit kost € 15 voor een afspraak korter dan 20 minuten en € 30 voor een afspraak van 20 minuten en langer. De zorgverzekering vergoedt in dit geval de kosten niet.