Cookie-instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacybeleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Op dit moment zijn onze huisartsenpraktijken gesloten. U kunt niet-spoedeisende zorgvragen online regelen via MijnGezondheid.net.
Wat te doen bij spoed

Stel een vraag

Stap 1: Bekijk Thuisarts.nl

Voor meer informatie over uw klachten of gezondheid kunt u eerst op Thuisarts.nl kijken.

Stap 2: Een e-consult aanvragen

Via ons patiëntenportaal MijnGezondheid.net stuurt u veilig een bericht naar uw zorgverlener. Dit heet ook wel een e-consult. Een e-consult is bedoeld voor korte vragen waarop u niet direct antwoord nodig heeft. Wij streven ernaar binnen drie werkdagen te reageren.

Telefonisch contact

Komt u er online niet uit of heeft u een complexe vraag? Dan kunt u ons bellen. Wij plannen graag een afspraak voor een terugbelmoment met u.

Onze terugbelmomenten zijn op vaste tijden. Zo kunnen wij u de aandacht geven die u verdient en heeft de doktersassistent ook tijd voor andere medische taken, zoals het assistentenspreekuur.

Maakt u zich zorgen? Bel ons dan ook. Daar zijn we voor.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik uitslagen inzien in het patiëntenportaal?

Dat kan 24 uur per dag via MijnGezondheid.net.
• Log met uw DigiD in op MijnGezondheid.net.
• Op het beginscherm staan meerdere tegels. Klik op ‘Mijn dossier’.
• Daarna klikt u op ‘Uitslagen van uw huisarts’ om de uitslag te zien.

Belangrijk: Om uw medisch dossier, zoals uitslagen, te zien, moet u eerst uw gegevens delen. In deze video ziet u hoe u dat doet: https://vimeo.com/825435746.

Hoe log ik in op MijnGezondheid.net?

- Ga naar de website van Mijngezondheid.net en klik rechtsboven in beeld op ‘Inloggen‘.
- Klik op ‘Inloggen met DigiD‘. Dit is een roze knop met een hangslot erin.
- Log vervolgens in met uw DigiD.

Hoe kan ik mijn dossier in MijnGezondheid.net openstellen?

- Log in op MijnGezondheid.net.
- Klik rechts bovenin op de drie streepjes.
- Klik op ‘Mijn instellingen aanpassen’.
- Klik op ‘Instellingen voor het delen van gegevens’.
- Klik op ‘Gegevens delen bij uw zorgverlener’.

Hoe kan ik een melding ontvangen als de praktijk mij een bericht stuurt via het patiëntenportaal?

Om e-mailnotificaties en/of pushberichten aan- of uit te zetten in MijnGezondheid.net doet u het volgende:
- Log in op MijnGezondheid.net.
- Klik op de tegel “Instellingen”. Of ga naar het menu en kies voor “Mijn instellingen aanpassen”.
- Klik op de tegel “E-mail instellingen”, wanneer u uw e-mailnotificaties wilt wijzigen.
- Klik op de tegel “Pushberichten instellingen”, wanneer u uw pushnotificaties van de MedGemak app wilt wijzigen.
- Klik op de tegel “Instellingen”.

Meer informatie vindt u op: https://home.mijngezondheid.net/nl/ondersteuning.

Wat moet ik doen om mijn medische gegevens of uitslagen in te zien?

Pas nadat u uw gegevens heeft gedeeld kunt u uw medisch dossier inzien in MijnGezondheid.net. Dit doet u als volgt:
- Klik rechts bovenin op de drie streepjes.
- Klik op ‘Mijn instellingen aanpassen’.
- Klik op ‘Instellingen voor het delen van gegevens’.
- Klik op ‘Gegevens delen bij uw zorgverlener’.

Meer informatie vindt u op: https://home.mijngezondheid.net/nl/ondersteuning.

Hoe kan ik hulp krijgen als ik problemen heb waar ik zelf niet uitkom?

Heeft u vragen of zorgen, waar u zelf of met uw familie en vrienden niet uitkomt? Dan kunt u gratis hulp krijgen van het Buurtteam. Het Buurtteam helpt u bijvoorbeeld bij:

• geldzaken;
• onderwijs en studie;
• opvoeden en opgroeien van kinderen;
• gezond ouder worden;
• veiligheid;
• psychische klachten en stress;
• wonen.

Als er meer gespecialiseerde zorg nodig is, verwijst het Buurtteam u door naar de juiste organisatie.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

U wijzigt uw gegevens via MijnGezondheid.net. Lukt dat niet? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Kan ik mijn afspraak bij de huisarts annuleren of wijzigen?

U kunt uw afspraak bij de huisarts tot 24 uur voor de afspraak kosteloos afzeggen of wijzigen. Een afspraak bij de praktijkondersteuner (POH) dient u 48 uur van tevoren af te zeggen. Zo kunnen wij de plek weer gebruiken voor een andere patiënt die zorg nodig heeft.

Afzeggen of wijzigen kan 24 uur per dag. Bel hiervoor naar de praktijk: kies de juiste optie in het telefonische keuzemenu van uw praktijk en spreek vervolgens eenvoudig een bericht in. Ook kunt u uw afspraak wijzigen of annuleren via MijnGezondheid.net.

Zegt u de afspraak niet op tijd af? Dan zijn wij genoodzaakt de gereserveerde tijd in rekening te brengen. Dit kost € 15 voor een afspraak korter dan 20 minuten en € 30 voor een afspraak van 20 minuten en langer. De zorgverzekering vergoedt in dit geval de kosten niet.

Hoe meld ik mij aan bij MijnGezondheid.net?

• Ga naar www.mijngezondheid.net.
• Login met uw DigiD met sms, of met de DigiD-app.
• Accepteer de voorwaarden en privacyverklaring.
• Stel in voor welke gevallen u een e-mail wilt ontvangen.
Advies: Zet alle opties aan om berichten te kunnen ontvangen.
• Uw aanmelding is afgerond. U kunt gebruikmaken van MijnGezondheid.net.

Belangrijk: U kunt pas gebruikmaken van MijnGezondheid.net wanneer uw inschrijving volledig is. Hiervoor is het belangrijk dat u de medische vragenlijst ingeleverd heeft en een geldig legitimatiebewijs op de praktijk heeft laten zien.