Cookie-instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacybeleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Op dit moment zijn onze huisartsenpraktijken gesloten. U kunt niet-spoedeisende zorgvragen online regelen via MijnGezondheid.net.
Wat te doen bij spoed

Een vraag stellen

Bekijk Thuisarts.nl

Heeft u medisch advies nodig? Wilt u weten of het nodig is om de huisarts te bezoeken? Kijk dan altijd eerst op de website Thuisarts.nl. Daar krijgt u betrouwbare informatie over ziekte en gezondheid, gemaakt door artsen.

Stel uw vraag online

Heeft u een medische vraag waarop niet direct een antwoord nodig is? Via ons patiëntenportaal MijnGezondheid.net stuurt u veilig een bericht naar uw zorgverlener (e-consult).

Telefonisch contact

Komt u er online niet uit of heeft u een complexe vraag? Dan kunt u ons bellen. Wij zijn telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur en plannen graag een afspraak voor een terugbelmoment met u.

Onze terugbelmomenten zijn op vaste tijden. Zo kunnen wij u de aandacht geven die u verdient en heeft de doktersassistent ook tijd voor andere medische taken, zoals het assistentenspreekuur.

Maakt u zich zorgen? Bel ons dan ook. Daar zijn we voor.

Een uitslag bekijken

Wilt u een uitslag van een onderzoek inzien? Dat kan 24 uur per dag via MijnGezondheid.net.

Meer informatie

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik uitslagen inzien in het patiëntenportaal?

- Log met uw DigiD in op MijnGezondheid.net.
- Op het beginscherm staan meerdere tegels. Klik op ‘Mijn dossier’.
- Vervolgens kunt u op ‘Uitslagen van uw huisarts’ klikken om de uitslagen te bekijken.

Let op: Pas nadat u uw gegevens heeft gedeeld kunt u uw medisch dossier inzien MijnGezondheid.net.

Hoe log ik in op MijnGezondheid.net?

- Ga naar de website van Mijngezondheid.net en klik rechtsboven in beeld op ‘Inloggen‘.
- Klik op ‘Inloggen met DigiD‘. Dit is een roze knop met een hangslot erin.
- Log vervolgens in met uw DigiD.

Hoe kan ik mijn dossier in MijnGezondheid.net openstellen?

- Log in op MijnGezondheid.net.
- Klik rechts bovenin op de drie streepjes.
- Klik op ‘Mijn instellingen aanpassen’.
- Klik op ‘Instellingen voor het delen van gegevens’.
- Klik op ‘Gegevens delen bij uw zorgverlener’.

Hoe kan ik een melding ontvangen als de praktijk mij een bericht stuurt via het patiëntenportaal?

Om e-mailnotificaties en/of pushberichten aan- of uit te zetten in MijnGezondheid.net doet u het volgende:
- Log in op MijnGezondheid.net.
- Klik op de tegel “Instellingen”. Of ga naar het menu en kies voor “Mijn instellingen aanpassen”.
- Klik op de tegel “E-mail instellingen”, wanneer u uw e-mailnotificaties wilt wijzigen.
- Klik op de tegel “Pushberichten instellingen”, wanneer u uw pushnotificaties van de MedGemak app wilt wijzigen.
- Klik op de tegel “Instellingen”.

Meer informatie vindt u op: https://home.mijngezondheid.net/nl/ondersteuning.

Wat moet ik doen om mijn medische gegevens of uitslagen in te zien?

Pas nadat u uw gegevens heeft gedeeld kunt u uw medisch dossier inzien in MijnGezondheid.net. Dit doet u als volgt:
- Klik rechts bovenin op de drie streepjes.
- Klik op ‘Mijn instellingen aanpassen’.
- Klik op ‘Instellingen voor het delen van gegevens’.
- Klik op ‘Gegevens delen bij uw zorgverlener’.

Meer informatie vindt u op: https://home.mijngezondheid.net/nl/ondersteuning.

Hoe kan ik hulp krijgen als ik problemen heb waar ik zelf niet uitkom?

Heeft u vragen of zorgen, waar u zelf of met uw familie en vrienden niet uitkomt? Dan kunt u gratis hulp krijgen van het Buurtteam. Het Buurtteam helpt u bijvoorbeeld bij:

• geldzaken;
• onderwijs en studie;
• opvoeden en opgroeien van kinderen;
• gezond ouder worden;
• veiligheid;
• psychische klachten en stress;
• wonen.

Als er meer gespecialiseerde zorg nodig is, verwijst het Buurtteam u door naar de juiste organisatie.

Heb ik een verwijzing nodig van de huisarts?

Twijfelt u of de huisarts een verwijzing moet schrijven? Kijk dan op de website verwijsafspraken.nl.
• Wist u dat u zelf een afspraak kunt maken bij de fysiotherapeut, ergotherapeut, diëtist, jeugdarts of het buurtteam? Hier is geen verwijzing van de huisarts voor nodig.
• Heeft uw specialist uw medicijnen voorgeschreven? Dan regelt het ziekenhuis uw herhaalrecepten.
• Wilt u een second opinion? Vraag dit dan aan via uw behandelaar. Bent u in behandeling in het ziekenhuis? Dan regelt uw specialist dit.

Hoe maak ik een afspraak?

• Kijk eerst op de website Thuisarts.nl voor informatie.

• U kunt altijd een afspraak maken via ons online portaal MijnGezondheid.net. Dit kan 24 uur per dag. U gebruikt ons patiëntenportaal door naar de website mijngezondheid.net te gaan. Of door de app Medgemak op uw telefoon te downloaden.

• Komt u er online niet uit? Bel ons dan gerust. Wij zijn telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur en plannen een terugbelmoment met u.

• Let op: We maken liever geen afspraken aan de balie. Dit doen we om uw privacy te beschermen. Bij de balie is het lastig om rustig over uw gezondheid te praten zonder dat anderen het horen.

Kan ik (achteraf) een verwijsbrief krijgen?

De huisarts geeft alleen een verwijzing als hij dit medisch noodzakelijk acht.

Wij verwijzen u nooit achteraf. Het gebeurt regelmatig dat patiënten voor niet-spoedeisende zaken zelf een afspraak met de specialist maken en achteraf om een verwijzing van de huisarts vragen. De huisarts is dan niet gemachtigd om alsnog een verwijzing te maken.

Bent u reeds onder behandeling bij de specialist, dan is een verwijsbrief niet nodig.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

U wijzigt uw gegevens via MijnGezondheid.net. Lukt dat niet? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Hoe bestel ik herhaalmedicijnen?

• Gebruikt u de FLeiR-apotheek? Vraag uw herhaalmedicijnen aan via de website fleir.nl. Lukt dit niet? Dan kunt u bellen of naar de apotheek gaan.

• Heeft u een andere apotheek? Bestel uw herhaalmedicijnen dan in ons patiëntenportaal via de website MijnGezondheid.net, of de app ‘Medgemak’ op uw telefoon.

• Heeft uw specialist uw medicijnen voorgeschreven? Dan regelt het ziekenhuis uw herhaalrecepten.

Hoe kan ik mijn urine laten onderzoeken?

Als u uw urine wilt laten onderzoeken, bijvoorbeeld omdat u denkt dat u een blaasontsteking heeft, kunt u 's morgens voor 10:00 uur uw (ochtend)urine bij de doktersassistent brengen. Tot die tijd dient u de urine in de koelkast te bewaren.

Waarvoor kan ik een e-consult aanvragen?

Via MijnGezondheid.net > 'Mijn berichten' > 'Nieuw bericht’ stelt u online een vraag aan uw zorgverlener. Geschikte onderwerpen/vragen voor een e-consult zijn dingen waarvoor u niet dezelfde dag een antwoord nodig heeft. Een e-consult wordt in principe binnen 48 uur beantwoord (behalve wanneer u dit anders met de doktersassistent heeft afgesproken, bijvoorbeeld bij het sturen van foto’s naar aanleiding van een telefoongesprek).

Een e-consult is bijvoorbeeld geschikt voor onderstaande vragen:
- vragen over leefstijl;
- vragen over medicijnen;
- vragen over onderzoek en uitslagen van onderzoek;
- vragen over klachten waarvoor u eerder op het spreekuur bent geweest;
- controle en vragen over chronische ziekten, zoals hoge bloeddruk, astma of suikerziekte;
- huidaandoeningen waarvoor u een foto kunt meesturen (moedervlekken uitgezonderd: hiervoor moet u altijd op het spreekuur komen).
Belangrijk: De foto moet van goede kwaliteit zijn.

Maak géén gebruik van een e-consult voor:
- spoedeisende vragen;
- vragen over een nieuwe klacht;
- vragen waarvoor (mogelijk) lichamelijk onderzoek nodig is;
- emotionele / psychische problemen;
- het maken van een afspraak;
- het aanvragen van herhaalmedicijnen.

Let op: U kunt enkel e-consulten aanvragen voor de persoon waarmee u bent ingelogd. Het is dus niet mogelijk om via uw eigen account een vraag te stellen over een ander gezinslid.

Kan ik mijn afspraak bij de huisarts annuleren of wijzigen?

U kunt uw afspraak bij de huisarts tot 24 uur voor de afspraak kosteloos afzeggen of wijzigen. Een afspraak bij de praktijkondersteuner (POH) dient u 48 uur van tevoren af te zeggen. Zo kunnen wij de plek weer gebruiken voor een andere patiënt die zorg nodig heeft.

Afzeggen of wijzigen kan 24 uur per dag. Bel hiervoor naar de praktijk: kies de juiste optie in het telefonische keuzemenu van uw praktijk en spreek vervolgens eenvoudig een bericht in. Ook kunt u uw afspraak wijzigen of annuleren via MijnGezondheid.net.

Zegt u de afspraak niet op tijd af? Dan zijn wij genoodzaakt de gereserveerde tijd in rekening te brengen. Dit kost € 15 voor een afspraak korter dan 20 minuten en € 30 voor een afspraak van 20 minuten en langer. De zorgverzekering vergoedt in dit geval de kosten niet.

Hoe meld ik mij aan bij MijnGezondheid.net?

Op https://home.mijngezondheid.net/aanmelden/ vindt u informatie over hoe u zich aanmeldt voor MijnGezondheid.net.

Belangrijk: U kunt pas gebruikmaken van MijnGezondheid.net wanneer uw inschrijving volledig is. Hiervoor dient u de medische vragenlijst ingeleverd te hebben en een geldig legitimatiebewijs te tonen aan de balie.