Cookie-instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacybeleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Op dit moment zijn onze huisartsenpraktijken gesloten. U kunt niet-spoedeisende zorgvragen online regelen via MijnGezondheid.net.
Wat te doen bij spoed
Tijdens de zomervakantie is het niet mogelijk om online een afspraak te maken.
Meer informatie

Informatie over uw factuur van de huisarts

Als u een basiszorgverzekering in Nederland heeft, ontvangt u in principe geen facturen voor de huisartsenzorg. Wij declareren de zorg van de huisartsenpraktijk rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar. In sommige gevallen ontvangt u wel een factuur van ons. Bijvoorbeeld wanneer u geen (Nederlandse) basiszorgverzekering heeft of uw afspraak niet tijdig heeft afgezegd. In onze veelgestelde vragen leest u daar meer over.

Veelgestelde vragen over uw factuur van de huisarts

Waarom ontvang ik een factuur voor een vaccinatie of behandeling?

U ontvangt een particuliere rekening wanneer u geen basiszorgverzekering heeft. Wanneer dit wel het geval is, ontvangt u een factuur voor behandelingen die buiten de basiszorg vallen. Dit geldt bijvoorbeeld wanneer u op eigen verzoek, dus zonder indicatie van de huisarts, een griepprik heeft gekregen.

Naar welke rekening kan ik mijn factuur voor huisartsenzorg overmaken?

U maakt het bedrag over op bankrekening NL 79 INGB 0667548718 ten name van Leidsche Rijn Julius Gezondheidscentra te De Meern onder vermelding van het factuurnummer.

Waarom ontvang ik een factuur voor een afspraak bij de huisarts die ik niet of te laat heb afgezegd?

U kunt uw afspraak tot 24 uur voor de afspraak kosteloos telefonisch afzeggen of wijzigen. Een afspraak bij de praktijkondersteuner (POH) dient u 48 uur van tevoren af te zeggen. Zo kunnen wij de plek weer gebruiken voor een andere patiënt die zorg nodig heeft.

Doet u dit niet op tijd? Dan zijn wij gezien de drukte in de praktijk genoodzaakt de gereserveerde tijd in rekening te brengen. Dit kost € 15 voor een afspraak van 10 minuten en € 30 voor een afspraak van 20 minuten. De zorgverzekering vergoedt in dit geval de kosten niet.

Wanneer u een afspraak heeft gemaakt voor het spreekuur en tevens uw 06-nummer heeft achtergelaten, ontvangt u voorafgaand aan de afspraak een sms om u te herinneren aan de datum en tijd. Controleer daarom bij het maken van een afspraak of wij het juiste 06-nummer van u hebben.

Hoe wordt het geregeld met de factuur voor huisartsenzorg wanneer ik een buitenlandse zorgverzekering heb?

Wanneer u een buitenlandse zorgverzekering heeft, ontvangt u een factuur op uw eigen naam. Wij verzoeken u vriendelijk het bedrag zo spoedig mogelijk aan ons te betalen (via bankrekening NL 79 INGB 0667548718 t.n.v. Leidsche Rijn Julius Gezondheidscentra te De Meern onder vermelding van het factuurnummer). Daarna kunt u de factuur zelf voor vergoeding bij uw zorgverzekeraar indienen.

In sommige gevallen dient u de afspraak of behandeling na afloop contant of per pin te voldoen. U krijgt dan een factuur/bon die u ook zelf kunt indienen bij uw verzekering. De verzekering maakt het bedrag dan rechtstreeks aan u over.

Wanneer ontvang ik zelf een factuur voor huisartsenzorg?

Als u een basiszorgverzekering in Nederland heeft, ontvangt u in principe geen facturen voor de huisartsenzorg. Wij declareren de zorg van de huisartsenpraktijk rechtsreeks bij uw zorgverzekeraar.

U ontvangt wel een particuliere factuur op eigen naam indien:
• u geen basiszorgverzekering heeft of een zorgverzekering in het buitenland heeft;
• u een behandeling heeft gehad die buiten de basiszorg valt. Denk aan een griepprik zonder indicatie/oproep van de huisarts;
• u uw afspraak niet tijdig heeft afgezegd wanneer u verhinderd bent. U kunt uw afspraak tot 24 uur voor de afspraak kosteloos telefonisch afzeggen of wijzigen. Een afspraak bij de praktijkondersteuner (POH) dient u 48 uur van tevoren af te zeggen. Zo kunnen wij de plek weer gebruiken voor een andere patiënt die zorg nodig heeft.

Staat uw vraag er niet tussen?

Onze financiële administratie staat graag voor u klaar.