Cookie-instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacybeleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Op dit moment zijn onze huisartsenpraktijken gesloten. U kunt niet-spoedeisende zorgvragen online regelen via MijnGezondheid.net.
Wat te doen bij spoed

Een uitslag bekijken

Wilt u een uitslag van een onderzoek inzien? Dat kan 24 uur per dag via MijnGezondheid.net.

  • Log met uw DigiD in op MijnGezondheid.net.
  • Op het beginscherm staan meerdere tegels. Klik op ‘Mijn dossier’.

    Uitslagen inzien in MijnGezondheid.net
  • Daarna klikt u op ‘Uitslagen van uw huisarts’ om de uitslag te zien.

Belangrijk: Om uw medisch dossier, zoals uitslagen, te zien, moet u eerst uw gegevens delen. In de video hieronder ziet u hoe u dat doet.

Komt u er online niet uit?

Dan kunt u ons bellen. Wij zijn telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur en plannen graag een afspraak voor een terugbelmoment met u.

Onze terugbelmomenten zijn op vaste tijden. Zo kunnen wij u de aandacht geven die u verdient en heeft de doktersassistent ook tijd voor andere (medische) taken, zoals het assistentenspreekuur.

Hoe log ik in op MijnGezondheid.net?

- Ga naar de website van Mijngezondheid.net en klik rechtsboven in beeld op ‘Inloggen‘.
- Klik op ‘Inloggen met DigiD‘. Dit is een roze knop met een hangslot erin.
- Log vervolgens in met uw DigiD.

Hoe kan ik mijn dossier in MijnGezondheid.net openstellen?

- Log in op MijnGezondheid.net.
- Klik rechts bovenin op de drie streepjes.
- Klik op ‘Mijn instellingen aanpassen’.
- Klik op ‘Instellingen voor het delen van gegevens’.
- Klik op ‘Gegevens delen bij uw zorgverlener’.

Hoe kan ik een melding ontvangen als de praktijk mij een bericht stuurt via het patiëntenportaal?

Om e-mailnotificaties en/of pushberichten aan- of uit te zetten in MijnGezondheid.net doet u het volgende:
- Log in op MijnGezondheid.net.
- Klik op de tegel “Instellingen”. Of ga naar het menu en kies voor “Mijn instellingen aanpassen”.
- Klik op de tegel “E-mail instellingen”, wanneer u uw e-mailnotificaties wilt wijzigen.
- Klik op de tegel “Pushberichten instellingen”, wanneer u uw pushnotificaties van de MedGemak app wilt wijzigen.
- Klik op de tegel “Instellingen”.

Meer informatie vindt u op: https://home.mijngezondheid.net/nl/ondersteuning.

Wat moet ik doen om mijn medische gegevens of uitslagen in te zien?

Pas nadat u uw gegevens heeft gedeeld kunt u uw medisch dossier inzien in MijnGezondheid.net. Dit doet u als volgt:
- Klik rechts bovenin op de drie streepjes.
- Klik op ‘Mijn instellingen aanpassen’.
- Klik op ‘Instellingen voor het delen van gegevens’.
- Klik op ‘Gegevens delen bij uw zorgverlener’.

Meer informatie vindt u op: https://home.mijngezondheid.net/nl/ondersteuning.

Ik heb een vraag over Medgemak en/of MijnGezondheid.net. Waar kan ik terecht?

Heeft u vragen over MijnGezondheid.net of de app MedGemak? Op https://home.mijngezondheid.net/ondersteuning/ vindt u veelgestelde vragen en instructievideo’s.

Waarvoor kan ik een e-consult aanvragen?

Via MijnGezondheid.net > 'Mijn berichten' > 'Nieuw bericht’ stelt u online een vraag aan uw zorgverlener. Geschikte onderwerpen/vragen voor een e-consult zijn dingen waarvoor u niet dezelfde dag een antwoord nodig heeft. Een e-consult wordt in principe binnen 48 uur beantwoord (behalve wanneer u dit anders met de doktersassistent heeft afgesproken, bijvoorbeeld bij het sturen van foto’s naar aanleiding van een telefoongesprek).

Een e-consult is bijvoorbeeld geschikt voor onderstaande vragen:
- vragen over leefstijl;
- vragen over medicijnen;
- vragen over onderzoek en uitslagen van onderzoek;
- vragen over klachten waarvoor u eerder op het spreekuur bent geweest;
- controle en vragen over chronische ziekten, zoals hoge bloeddruk, astma of suikerziekte;
- huidaandoeningen waarvoor u een foto kunt meesturen (moedervlekken uitgezonderd: hiervoor moet u altijd op het spreekuur komen).
Belangrijk: De foto moet van goede kwaliteit zijn.

Maak géén gebruik van een e-consult voor:
- spoedeisende vragen;
- vragen over een nieuwe klacht;
- vragen waarvoor (mogelijk) lichamelijk onderzoek nodig is;
- emotionele / psychische problemen;
- het maken van een afspraak;
- het aanvragen van herhaalmedicijnen.

Let op: U kunt enkel e-consulten aanvragen voor de persoon waarmee u bent ingelogd. Het is dus niet mogelijk om via uw eigen account een vraag te stellen over een ander gezinslid.

Hoe meld ik mij aan bij MijnGezondheid.net?

Op https://home.mijngezondheid.net/aanmelden/ vindt u informatie over hoe u zich aanmeldt voor MijnGezondheid.net.

Belangrijk: U kunt pas gebruikmaken van MijnGezondheid.net wanneer uw inschrijving volledig is. Hiervoor dient u de medische vragenlijst ingeleverd te hebben en een geldig legitimatiebewijs te tonen aan de balie.