Cookie-instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacybeleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Op dit moment zijn onze huisartsenpraktijken gesloten. U kunt niet-spoedeisende zorgvragen online regelen via MijnGezondheid.net.
Wat te doen bij spoed

Hoe wij u helpen

Op onze praktijken werken de huisartsen samen met een team om u de beste zorg te leveren. Dit team bestaat naast huisartsen uit doktersassistenten, praktijkondersteuners en verpleegkundig specialisten. Zij hebben regelmatig overleg met de huisarts. Ook hebben zij net als de huisarts beroepsgeheim. Daarbij blijft de huisarts eindverantwoordelijk voor de zorg.

Wie staan er voor u klaar?

Huisarts
U staat ingeschreven bij een vaste huisarts. Omdat onze huisartsen niet iedere werkdag beschikbaar zijn vanwege studie, onderzoek en/of parttime dienstverband, werken ze in duo’s of trio’s. Op deze manier heeft u zoveel mogelijk contact met een huisarts die u kent.

Doktersassistenten

De doktersassistent is uw eerste aanspreekpunt. De assistent neemt de telefoon op. Hij of zij is opgeleid om alle zorgvragen die binnenkomen op basis van urgentie en prioriteit te beoordelen. Dit heet triage. Als het nodig is, gebeurt dit uiteraard in overleg met de arts. We doen dit zodat we patiënten die spoedeisende klachten hebben snel kunnen helpen. Zo nodig plant de assistent een afspraak voor u in op het spreekuur.

Ook is de assistent opgeleid om diverse gezondheidsvragen zelf te kunnen beantwoorden. Het gegeven advies bespreekt hij/zij altijd met de huisarts.

Tot slot kunt u bij de assistent zelf een afspraak inplannen voor diverse medische handelingen. Denk hierbij aan het meten van uw bloeddruk, oren uitspuiten, hechtingen verwijderen en wondbehandeling.

Praktijkondersteuner somatiek (POH-s)
De praktijkondersteuner somatiek biedt zorg en ondersteuning aan ouderen en chronisch zieken. Bijvoorbeeld bij diabetes, stoppen met roken, astma, longziekten (COPD), en hart- en vaatziekten.

Praktijkondersteuner Geestelijke Gezondheidszorg (POH-GGZ)

De praktijkondersteuner GGZ ondersteunt de huisarts bij de behandeling van patiënten met psychische problemen. Met het verhelderen van hulpvragen en kortdurende behandelingen.

Verpleegkundig specialist

De verpleegkundig specialist neemt taken over van de huisarts. U kunt bij hem of haar komen voor diverse klachten. Bijvoorbeeld op het gebied van uw keel, neus en oren, huid, botten, longen of blaas.

De verpleegkundig specialist mag zelf medicijnen voorschrijven, kleine ingrepen doen en u doorverwijzen naar een specialist. Naast medische kennis beschikt de specialist ook over verpleegkundige kennis.

Farmacotherapeut
Soms gebruikt u al langer meerdere medicijnen. Misschien heeft u daar ook bijwerkingen van. Onze farmacotherapeut kan u in zo’n geval helpen. Dit is een apotheker die een aanvullende opleiding heeft gevolgd. Tijdens uw afspraak krijgt u alle aandacht en zorg op het gebied van uw geneesmiddelen. Een afspraak kost u niets, aangezien dit buiten het eigen risico valt.

Bekijk het zorgteam per locatie

Spreekuren

Uw zorgverlener kan u op verschillende manieren helpen.

E-consult

Heeft u een korte, concrete vraag? Vraag uw zorgverlener online om advies via een e-consult. Dit doet u via MijnGezondheid.net.

Afspraak op de praktijk

Een afspraak op het spreekuur duurt 15 minuten. Wilt u meer onderwerpen bespreken of heeft u extra tijd nodig? Vraag dan om een dubbele afspraak.

Telefonische afspraak
Wanneer lichamelijk onderzoek niet noodzakelijk is of u kort advies nodig heeft, kunt u een afspraak maken voor het telefonisch spreekuur van de huisarts, verpleegkundig specialist of praktijkondersteuners. U krijgt een indicatie te horen van de tijd waarop u wordt gebeld, dus geen specifiek tijdstip.

Huisbezoek

Bent u niet in staat om zelf naar de praktijk te komen, dan kan uw zorgverlener u thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek bent, of slecht ter been.

Hiervoor vragen wij u te bellen naar de praktijk. Betreft het een verzoek voor een bezoek op dezelfde dag, dan dient u voor 10.00 uur ’s ochtends te bellen. Bij spoed kunt u uiteraard altijd bellen.

Hoe maakt u een afspraak?

Bijzondere spreekuren en behandelingen

Naast ons basiszorgaanbod kunt u bij ons terecht voor innovatieve en bijzondere spreekuren en behandelingen. Hierbij werken verschillende zorgverleners samen om u de beste zorg te leveren.

Persoonsgerichte zorg

Gezondheid is veel meer dan niet ziek zijn. Daarom werken wij in onze praktijk volgens het principe van persoonsgerichte zorg: een manier om breder naar uw gezondheid te kijken. De focus ligt niet op uw ziekte, maar op u als persoon.