Cookie-instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacybeleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Op dit moment zijn onze huisartsenpraktijken gesloten. U kunt niet-spoedeisende zorgvragen online regelen via MijnGezondheid.net.
Wat te doen bij spoed

Wanneer gebruikt u een e-consult?

Een e-consult is bedoeld voor korte vragen waarop u niet direct antwoord nodig heeft. Wij streven ernaar binnen drie werkdagen te reageren, tenzij u iets anders met ons heeft afgesproken. Bijvoorbeeld na telefonisch contact over het insturen van een foto.

✅ Geschikt voor een e-consult

  • één duidelijke, korte vraag zonder spoed, waar uw zorgverlener in één bericht antwoord op kan geven (een e-consult is geen chat);
    • medisch advies bij kleine kwalen of klachten;
    • een vraag over medicijnen (niet voor herhaalrecepten);
    • informatie over een reeds besproken verwijzing;
    • een vraag over de uitslag van een onderzoek;
    • een korte vervolgvraag op een eerder consult of wanneer de arts u heeft gevraagd om te laten weten hoe het gaat;
    • foto's van plekjes op de huid of huidklachten met een duidelijke omschrijving:
      • Zorg dat de foto goed belicht is (dus met genoeg licht).
      • Zorg dat de huid scherp op de foto staat – dus niet de achtergrond.
      • Schrijf in uw bericht hoelang u de huidklacht al heeft, of het beter of slechter wordt, en wat u zelf al heeft geprobeerd.
      • Let op: Stuur geen foto's om een moedervlek te beoordelen. Hiervoor moet u altijd een afspraak maken.

❌ Niet geschikt voor een e-consult:

  • spoedklachten of vragen waarop u snel antwoord wilt;
  • meerdere vragen tegelijk in één bericht;
  • complexe vragen waarop wij u niet kort en bondig antwoord kunnen geven (een e-consult is geen chat);
  • klachten waarbij lichamelijk onderzoek nodig is (bijvoorbeeld rugpijn, nekklachten, knieklachten);
  • psychische/emotionele klachten;
  • moedervlekken;
  • afspraken maken;
  • herhaalrecepten aanvragen;
  • bedankberichtjes (zoals “dank u wel”): we willen het kanaal graag beschikbaar houden voor medische vragen.

Let op: U kunt alleen e-consulten indienen voor uzelf, niet voor gezinsleden via uw eigen account.

Wie beantwoordt mijn e-consult?

Op onze praktijken werken onze huisartsen afwisselend als regie-arts. De regie-arts bekijkt en beantwoordt de e-consulten. Dat betekent dat u soms antwoord krijgt van een andere arts dan uw eigen huisarts. Heeft u een heel specifieke vraag? Dan zorgt de regie-arts dat uw eigen huisarts erbij wordt betrokken.

Telefonisch contact

Heeft u meerdere vragen tegelijk, of is het te complex om uit te leggen in één bericht? Of twijfelt u of een e-consult geschikt is? Belt u dan de praktijk. Zo zorgen we samen voor passende zorg, via het juiste kanaal.

Dien een e-consult in

Is uw vraag geschikt voor een e-consult? Via MijnGezondheid.net stuurt u een bericht naar uw zorgverlener.