Nieuws van de cliëntenraad: oktober 2024
7 oktober 2024
De cliëntenraad van Leidsche Rijn Julius Gezondheidscentra (LRJG) houdt zich bezig met wat er leeft onder de cliënten van onze gezondheidscentra. Wij bespreken belangrijke onderwerpen met de directie, zoals de toegankelijkheid van de zorg en hoe u informatie ontvangt. Dit najaar staat verdere digitalisering van patiëntencontacten en zorgverlening hoog op de agenda.
Digitalisering in de zorg
Steeds meer zorg kan online geregeld worden. Denk aan het maken van afspraken, het aanvragen van herhaalrecepten en het inzien van uw medische gegevens. Digitalisering kan het contact met uw huisarts makkelijker maken, waardoor u minder vaak naar de praktijk hoeft te komen. Ook kunnen de wachttijden korter worden. Voor sommige patiënten is dit een uitkomst, vooral als ze minder mobiel zijn of een drukke agenda hebben. Tegelijkertijd begrijpen we dat niet iedereen even vertrouwd is met digitale hulpmiddelen. Daarom willen we graag horen wat u hiervan vindt.
Doe mee aan onze enquête!
Laat ons weten hoe u denkt over deze ontwikkelingen, zodat we uw mening kunnen meenemen in onze gesprekken met de directie van Leidsche Rijn Julius Gezondheidscentra. Via onze jaarlijkse enquête kunt u uw ervaringen delen over de zorg die u ontvangt en uw gedachten over digitalisering. Zo kunnen we samen kijken hoe we de zorg verder kunnen verbeteren. Tijdens de griepprikdagen op verschillende locaties zijn enkele leden van de cliëntenraad aanwezig om vragen te beantwoorden en deelnemers te werven voor de enquête.
Wilt u nu al meedoen aan onze enquête? Maak dan gebruik van onderstaande knop.
Contact met de cliëntenraad
Heeft u vragen of ideeën voor de cliëntenraad? U kunt ons altijd bereiken via e-mail: clientenraad@lrjg.nl. We horen graag van u!
Goed om te weten: de cliëntenraad behandelt geen individuele klachten over zorg. Hiervoor heeft Leidsche Rijn Julius Gezondheidscentra een aparte klachtenprocedure.