Nieuws van de cliëntenraad
26 juni 2023
Onlangs hebben we het werkplan van de cliëntenraad gepubliceerd op de website van Leidsche Rijn Julius Gezondheidscentra. Hierin hebben we uitgewerkt hoe communicatie een centrale rol heeft in de werkzaamheden van de cliëntenraad. In de afgelopen periode hebben we gesprekken gehad met de directie, de Raad van Toezicht, de kwaliteitscoördinator en de Ondernemingsraad. Daarin hebben we het gehad over lopende zaken, maar ook over hoe we met elkaar kunnen toewerken naar toekomstbestendige huisartsenzorg.
Toekomstbestendige huisartsenzorg
Toekomstbestendige huisartsenzorg is een heel breed en complex onderwerp. In de kranten en andere media verschijnen regelmatig berichten hierover. En het is een vast agendapunt tijdens de gesprekken tussen de directie en cliëntenraad. Om de zorg op lange termijn haalbaar en betaalbaar te houden, zijn veranderingen onvermijdelijk. Zoals een oudere dame zei tijdens de interviews die we afgelopen najaar met meerdere cliënten van Leidsche Rijn Julius Gezondheidscentra hadden: “Je kunt niet meer naar vroeger wijzen, je moet meegaan met de tijd.”
De cliëntenraad heeft als doel om u als patiënt te vertegenwoordigen. Om dat te kunnen doen, is het goed om te weten wat er bij u leeft. We zijn dan ook benieuwd naar voorbeelden en ervaringen van hoe u wilt meegaan met de tijd. Heeft u tips die we met andere patiënten kunnen delen? Bijvoorbeeld over digitale kanalen zoals MijnGezondheid.net, www.lrjg.nl en Thuisarts.nl. Maakt u hier wel eens gebruik van? Hoe bevalt het u? Heeft u suggesties?
Contact met de cliëntenraad
We horen graag van u. We hechten veel waarde aan uw inbreng. We zijn eenvoudig te bereiken via e-mail.
Goed om te weten: de cliëntenraad behandelt geen individuele klachten over zorg. Daar heeft Leidsche Rijn Julius Gezondheidscentra een klachtenprocedure voor.