Cookie-instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacybeleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Julius Gezondheidscentrum Rijnvliet is open!

15 mei 2024

Er komt een splinternieuw gezondheidscentrum bij in Leidsche Rijn: Julius Gezondheidscentrum Rijnvliet. Omdat de bouw hiervan nog even duurt, heeft het gezondheidscentrum vanaf 15 mei haar deuren geopend op een tijdelijke locatie. Op een steenworp afstand van het gezondheidscentrum dat gebouwd wordt.

De (tijdelijke) locatie

De tijdelijke locatie van het gezondheidscentrum bevindt zich op de eerste verdieping van de Leidse Rijn 5 in De Meern. Tijdens de opstart van het gezondheidscentrum staat er in ieder geval een vast team van huisartsen en doktersassistenten voor patiënten klaar. Later wordt dit uitgebreid met een divers aanbod van zorgverleners. De tijdelijke locatie blijft open tot het nieuw te bouwen gezondheidscentrum in Rijnvliet klaar is. Dat gaat eind 2025 open.

Groei

Leidsche Rijn Julius Gezondheidscentra levert zorg aan meer dan 50.000 patiënten, verspreid over meerdere locaties in Leidsche Rijn / Vleuten-De Meern. Leidsche Rijn groeit de komende jaren nog flink door; er wordt nog veel gebouwd. Bijvoorbeeld in Rijnvliet en Leeuwensteyn. Een groeiend aantal inwoners in de wijk betekent ook dat de locaties van Julius Gezondheidscentra steeds voller raken. Fenneken Meulink, medisch directeur en huisarts vertelt: “Dankzij de nieuwe locatie kunnen we alle bewoners van Leidsche Rijn zorg in de buurt bieden. Zo kunnen we verder zonder patiëntenstop en zonder wachtlijst.”

Oog op de toekomst

Naast het nieuwe centrum investeert Leidsche Rijn Julius Gezondheidscentra dagelijks in onderwijs, onderzoek en innovatie. “Bijzonder aan onze gezondheidscentra is dat het academische centra zijn. Dat betekent dat we onder meer huisartsen en doktersassistenten opleiden, onderzoek doen en zorginnovaties ontwikkelen. Ook op die manier zorgen we dat we in de toekomst goede zorg kunnen leveren”, aldus Fenneken.

Digitale mogelijkheden

Verder biedt Leidsche Rijn Julius Gezondheidscentra patiënten verschillende digitale mogelijkheden. Bijvoorbeeld online afspraken maken of online vragen stellen aan de huisarts.

“Hiermee kunnen patiënten die dat willen én kunnen zelf aan de slag en hun gezondheidszaken zelf online regelen. Zo hoeven zij niet te wachten aan de telefoon en hebben ze zelf meer regie”, vertelt Fenneken. “Tegelijkertijd biedt dit ons de ruimte om de mensen die minder digitaal vaardig zijn zo snel mogelijk telefonisch te helpen.”