Nieuwe manier van werken op locatie Veldhuizen
Wij vinden het belangrijk dat u de juiste zorg krijgt en daarop niet lang hoeft te wachten. Vanaf 6 mei 2025 werken we daarom op locatie Veldhuizen op een andere, nieuwe manier. Hieronder leest u wat dat voor u betekent.
Afspraken maken
- Voortaan maakt u een afspraak voor dezelfde dag. Voor het maken van een afspraak belt u ons op 030-6690800.
- Wij plannen uw afspraak het liefst bij uw eigen huisarts. Belt u daarom op een dag dat uw huisarts aanwezig is. De werkdagen van uw huisarts vindt u op de pagina van locatie Veldhuizen.
- Kan uw klacht niet wachten? Dan wordt u natuurlijk nog dezelfde dag geholpen. Dat is dan soms bij een andere huisarts.
- Twijfelt u of het kan wachten? Bel gerust en maak een terugbelverzoek aan. Onze huisartsen zitten voortaan samen met onze doktersassistenten aan de telefoon. Vaak kan een telefonisch advies al voldoende zijn en hoeft u niet naar de praktijk te komen.
- Ook afspraken met de doktersassistent maakt u voor dezelfde dag. Alleen het uitspuiten van de oren plannen we vooruit, vanwege de voorbereiding die nodig is.
Let op: U kunt dus geen afspraak meer maken via het patiëntenportaal MijnGezondheid.net.
Regel uw zorg online: patiëntenportaal
In het patiëntenportaal MijnGezondheid.net kunt u uw onderzoeksuitslagen bekijken en vragen stellen aan uw zorgverlener. Hiervoor gaat u naar de website mijngezondheid.net en logt u in met uw DigiD.
Heeft u daar moeite mee, dan kunt u misschien hulp vragen aan iemand in uw omgeving. Komt u er niet uit? Bel ons dan op 030-6690800, we helpen u graag verder.
Regel uw zorg online: Thuisarts
Twijfelt u of u de huisarts nodig heeft? Kijk dan eerst op de website thuisarts.nl. Daar vindt u betrouwbare informatie over ziekte en gezondheid.
Waarvoor kunt u terecht aan de balie?
De balie is voortaan alleen open op afspraak. U kunt hier terecht voor:
- het laten zien van uw legitimatie om uw inschrijving af te ronden;
- het ophalen van een verwijsbrief die niet digitaal kan worden verstuurd.
Urine inleveren? Deze hoeft u niet meer af te geven aan een medewerker. U kunt uw potje achterlaten bij het urinestation op de balie.
Tot slot
Wij begrijpen dat u aan deze verandering moet wennen. Met deze nieuwe manier van werken kunnen we u beter en sneller helpen. We blijven luisteren naar uw ervaringen en verbeteren onze werkwijze waar nodig.
Dank voor uw begrip en medewerking!
Met vriendelijke groet,
Kirsten de Leeuw
Praktijkmanager locatie Veldhuizen
Bekijk de veelgestelde vragen over de nieuwe manier van werken
Wat als ik nog niet kan inloggen op MijnGezondheid.net?
Als u nog niet kunt inloggen op MijnGezondheid.net, kunt u dit het beste zo snel mogelijk regelen. Dit portaal is belangrijk voor het opvragen van uitslagen en het stellen van vragen aan uw zorgverlener.
Meer informatie vindt u op onze website: www.lrjg.nl/huisartsenzorg/regel-uw-zorg-online.
Of bekijk de veelgestelde vragen en video’s op de website van MijnGezondheid.net: https://home.mijngezondheid.net/nl/ondersteuning
Wij snappen dat het niet voor iedereen even makkelijk is om dingen online te regelen. Als u hulp nodig heeft, kunt u misschien familie, vrienden of buren vragen om u daarbij te helpen. Uiteraard kunt u ons ook bellen.
Wat gebeurt er met de balie in de praktijk?
De balie in onze praktijk (Veldhuizen) is voortaan alleen open op afspraak, voor:
• het laten zien van uw legitimatie om uw inschrijving af te ronden;
• het ophalen van een verwijsbrief die niet digitaal verstuurd kan worden.
Voor andere vragen verzoeken we u om telefonisch of via MijnGezondheid.net contact op te nemen. Dit helpt ons om de balie rustig te houden en iedereen sneller te helpen.
Hoe kan ik mijn urine inleveren?
Wilt u uw urine laten onderzoeken, bijvoorbeeld omdat u denkt dat u een blaasontsteking heeft? Volg dan deze stappen:
Urine opvangen
• Gebruik een schoon potje met rode deksel, dit kunt u ophalen in de praktijk.
• Vang bij voorkeur uw eerste ochtendurine op. (Plas het eerste beetje uit, daarna in het potje.)
• Bewaar het potje in de koelkast als u het niet direct kunt brengen.
Urine inleveren
• Breng uw urine vóór 10.00 uur naar de praktijk.
• Op de balie staat een urinestation waar u de urine kunt inleveren.
• Op het potje schrijft u uw geslacht en uw geboortedatum.
• Vul het bijbehorende formulier volledig in en doe dit in de brievenbus.
• Urine zonder gegevens en zonder ingevuld formulier kan helaas niet worden nagekeken.
Uitslag
De uitslag is meestal dezelfde middag beschikbaar via ons patiëntenportaal. Ga hiervoor naar ‘Mijn Dossier’ in MijnGezondheid.net.
Waarom werkt alleen de huisartsenpraktijk in Veldhuizen op deze nieuwe manier?
We starten met deze werkwijze in onze praktijk in Veldhuizen. Dat doen we omdat we de bereikbaarheid daar graag willen verbeteren. We kijken of deze manier van werken daarbij helpt.
In februari heb ik een mail ontvangen over aanpassingen en nu weer. Hoe kan dat?
De zorg is continu in beweging: wij bewegen mee. We kijken continu naar manieren om slimmer en beter te werken. Met een doel: goede zorg leveren. We luisteren naar uw ervaringen, en passen dingen aan als dat nodig is.
Waarom verandert de manier van werken?
Om goede zorg te blijven bieden. Wij vinden het belangrijk dat u snel en goed geholpen wordt. Daarom kijken we steeds hoe we slimmer kunnen werken. De zorg verandert, en wij bewegen mee.
Waarom kan ik alleen nog telefonisch een afspraak maken op locatie Veldhuizen?
Om te beoordelen of een afspraak nodig is, spreken we u graag telefonisch. Zo kunnen we samen beoordelen wat nodig is, en wie u het beste kan helpen. Dit heet ook wel triage. Op deze manier zorgen we voor de juiste zorg op het juiste moment.
Ik snap de brief over het nieuwe werken niet, wat kan ik doen?
Is de brief voor u te moeilijk om te lezen? De app Lees Simpel helpt u om de brief te lezen. ga hiervoor naar https://www.leessimpel.nl/.
U maakt dan een foto van de brief en de app geeft een samenvatting in begrijpelijke taal.
Lees Simpel kan de samenvatting ook voorlezen. En de samenvatting van de brief vertalen naar Engels, Turks, Arabisch en Oekraïens.
Hoe kan ik uitslagen inzien in het patiëntenportaal?
Dat kan 24 uur per dag via MijnGezondheid.net.
• Log met uw DigiD in op MijnGezondheid.net.
• Op het beginscherm staan meerdere tegels. Klik op ‘Mijn dossier’.
• Daarna klikt u op ‘Uitslagen van uw huisarts’ om de uitslag te zien.
Belangrijk: Om uw medisch dossier, zoals uitslagen, te zien, moet u eerst uw gegevens delen. In deze video ziet u hoe u dat doet: https://vimeo.com/825435746.
Hoe meld ik mij aan bij MijnGezondheid.net?
• Ga naar www.mijngezondheid.net.
• Login met uw DigiD met sms, of met de DigiD-app.
• Accepteer de voorwaarden en privacyverklaring.
• Stel in voor welke gevallen u een e-mail wilt ontvangen.
Advies: Zet alle opties aan om berichten te kunnen ontvangen.
• Uw aanmelding is afgerond. U kunt gebruikmaken van MijnGezondheid.net.
Belangrijk: U kunt pas gebruikmaken van MijnGezondheid.net wanneer uw inschrijving volledig is. Hiervoor is het belangrijk dat u de medische vragenlijst ingeleverd heeft en een geldig legitimatiebewijs op de praktijk heeft laten zien.