Leidsche Rijn Julius Gezondheidscentra

Corona

Bel de praktijk niet met vragen over de corona vaccinatie

Wij doen een dringende oproep aan alle onze patiënten om ons niet te bellen bij vragen over vaccinaties.
Door de hoeveelheid aan telefoontjes over vaccinaties zijn wij slecht bereikbaar. Nu de maatregelen zijn versoepeld neemt de zorgvraag en de druk op de praktijken toe.
Wanneer wij minder goed bereikbaar zijn, kan dat de reguliere zorg in gevaar brengen.

Voor vragen over coronavaccinatie bel de GGD informatielijn  0800-1351. 

Iedereen die nu nog een vaccinatie moet krijgen wordt uitgenodigd door de GGD en niet door de huisarts.

 

Patiënten 12-18 jaar met medicatie indicatie zullen binnenkort worden uitgenodigd voor vaccinatie via de GGD, als u of uw kind hiervoor in aanmerking komt zal u hierover thuis bericht ontvangen.




Vragen over coronavaccinatie via huisarts

Huisartsen hebben de niet-mobiele patiënten boven de 60 jaar en de patiënten tussen 60 en 65 jaar inmiddels 1 maal gevaccineerd met het Astra Zeneca vaccin. De tweede vaccinatie voor deze groep volgt volgens de afspraak die al is gemaakt. U hoeft hier niet voor te bellen.

Wij ontvangen nog veel vragen, hieronder de antwoorden op de meest gestelde vragen:

Wordt de 2e vaccinatie Astra Zeneca eerder gegeven?
Heeft u via ons uw eerste vaccinatie met AstraZeneca gehad? Dan heeft u ook al een afspraak voor de tweede prik gekregen. Wij kunnen helaas niet schuiven met deze datum. Dit omdat we vaccins niet eerder geleverd krijgen en het logistiek een te tijdrovende operatie is om alle afspraken te verzetten. Daarnaast gaan er 11 vaccinaties uit 1 ampul, en kan een ampul na het openen niet bewaard worden. Dat betekent dus dat we niet voor losse patiënten losse afspraken kunnen maken. Wij kunnen dus ook geen andere datum voor u regelen dan nu al gepland staat.

Is de registratie van de vaccinatie goed verlopen?
Als u door ons gevaccineerd bent en hebt aangegeven dat we uw gegevens mogen doorgeven aan het RIVM is dit voor u gedaan. Onze systemen zijn hierop goed ingericht. Desondanks vernemen we in heel Nederland dat niet alle registraties goed doorkomen. Wij zullen daarom al deze gegevens via een andere ICT route nogmaals doorgeven, dit zal rond 1 juli gedaan zijn. U kunt uw eigen gegevens dan inzien op mijn rivm.nl

 

Kan mijn vaccinatie ook worden genoteerd in mijn ‘gele boekje’?
Het kaartje met sticker dat u ontvangt tijdens uw vaccinatie is een geldig bewijs. U kunt dit kaartje in of bij uw gele boekje bewaren. Als u dat prettig vindt kunnen wij deze gegevens ook handmatig overnemen in uw gele boekje.




Testen op Corona

Bij klachten passend bij het corona virus kunt u contact opnemen met de GGD om getest te worden: ga naar coronatest.nl of bel 0800-1202.




Non Covid verklaring

U kunt bij de praktijk niet terecht voor non-COVID-verklaringen, fit-to-fly of vergelijkbare verklaringen.  U kunt zich richten tot aanbieders van reizigersvaccinaties en laboratoria om de benodigde testen en verklaringen te krijgen.

 

Meer informatie kunt u vinden op

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/reizen-en-vakantie/reizen-naar-nederland-checklist

en

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/publicaties/2020/07/20/gezondheidsverklaring-reizigers-nederlands



 

Covid vaccinatiebewijs

Wilt u een bewijs van vaccinatie voor reizen of voor toegang tot een evenement of binnenlocatie?
Dan kunt u terecht op de website CoronaCheck.nl of de app CoronaCheck op uw smartphone. U kunt daar zelf direct uw vaccinatiebewijs regelen.

Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de CoronaCheck website of app? Neemt u dan contact op met de Rijksoverheid. Belt u dan naar 0031-247247247. Daar zitten mensen klaar om u te helpen, ook als u zelf geen computer heeft.

Heeft u CoronaCheck.nl geprobeerd, maar is uw vaccinatiebewijs daar niet te vinden? Alleen als u door onze huisartsenpraktijk volledig bent gevaccineerd, kunnen wij u mogelijk helpen.

Stuurt u dan een e-mail naar de praktijk, geef daarbij aan dat u een bewijs van volledige vaccinatie wilt krijgen, omdat dat dit niet is gelukt via CoronaCheck.nl en de telefonische helpdesk van de Rijksoverheid. Vermeld ook uw contactgegevens.
Als het voor ons mogelijk is om u wel een vaccinatiebewijs te geven, dan sturen we u dat toe.

Het heeft geen zin om onze praktijk hierover te bellen.

Kijk op de website van de overheid voor meer informatie over wat u zelf kunt doen om aan een vaccinatiebewijs te komen.

 

Dit zijn de e-mail adressen van onze praktijken. Kies de praktijk waar u altijd komt om een mail te versturen, de andere locaties kunnen u niet helpen.

terwijde@lrjg.nl

parkwijk@lrjg.nl

veldhuizen@lrjg.nl

vleuterweide@lrjg.nl

leidscherijncentrum@lrjg.nl




Onze zorg gaat door

Ook in deze tijden zijn wij er om u zorg te verlenen. Bel ons als u medische klachten heeft, zodat wij met u kunnen meedenken en u veilig kunnen helpen.

We are here for you, also during the lockdown. We urge you to call us when you have medical complaints, so we can give you advise and safely help you.

 

Binnen onze gezondheidscentra gelden de volgende afspraken:

  • Wij leveren zoveel mogelijk zorg op afstand (via telefoon, video of econsult). We doen dit omdat het zowel voor patiënten als voor zorgverleners veiliger is als er zo min mogelijk mensen in de gezondheidscentra zijn

  • U kunt alleen telefonisch afspraken maken. 

  • Verwijzingen worden zoveel mogelijk naar u verstuurd

  • Heeft u een afspraak op het spreekuur: kom op de afgesproken tijd en kom indien mogelijk alleen

  • Heeft u luchtwegklachten en is het nodig dat u op het spreekuur komt? U zult dan op een apart spreekuur gepland worden

reclamebureau anno nu ifthen.nl